Blogitekstit voivat tuottaa yrityksellesi jopa 100 000 € vuodessa
Kuulostaako otsikon väite mielestäsi liian hyvältä ollakseen totta? Voiko yritys oikeasti saada blogitekstien kautta 100 000 euroa liikevaihtoa vuodessa?
Suomen kruunaamaton Blogikuningatar, Tiia Konttinen on tienannut yrityksensä blogiteksteillä yli 100 000 euroa vuodessa. Blogiteksteillä voi aidosti olla valtavan positiivinen vaikutus liiketoiminnallesi!
Tässä blogiartikkelissa kerron sinulle, miten ja miksi yritysblogi voi konkreettisesti kasvattaa liikevaihtoasi merkittävästi. Käyn läpi myös 5-tyypillistä virhettä yritysten blogiteksteissä. Ei ole samantekevää, miten yritysblogia kirjoitetaan, jos sillä halutaan kasvattaa liikevaihtoa ja saada positiivisia tuloksia.
Artikkelissa käydään läpi, miten blogitekstit auttavat yritystäsi
- Verkkosivujen hakukonenäkyvyyden parantamisessa
- Liidien keräämisessä
- Yrityksesi brändin rakentamisessa
- Liikevaihdon kasvattamisessa
- Muiden sisältömarkkinoinnin kanavien sisällöntuotannossa
- Mitkä 5-tyypillistä virhettä blogiteksteissä vesittävät yritysblogin parhaat hyödyt
Miksi yritykselläsi kannattaa olla yritysblogi verkkosivuilla?
Aloitetaan siitä, miksi yritykselläsi ylipäätään kannattaisi olla blogi somekanavien lisäksi. Uskallan jopa väittää, että yrityksesi kannattaa mieluummin panostaa yritysblogiin, kuin markkinoida aktiivisesti somessa, jos yritykselläsi on rajalliset resurssit markkinointiin. Voin näyttää sinulle oman kokemukseni pohjalta, että blogitekstit voivat tuoda brändillesi näkyvyyttä ja laadukasta liikennettä verkkosivuillesi vielä kuukausien tai jopa vuosien jälkeen julkaisustaan.
Olet jo ehkä itsekin huomannut, että jos teet somessa markkinointia, siellä sisältöjesi orgaaninen näkyvyys (eli ilman maksettua mainontaa saavutettu) yleensä kuihtuu nopeasti postauksen julkaisun jälkeen.
Somejätit haluavat maksimoida omat voittonsa ja heikentävät jatkuvasti sisältöjen orgaanista näkyvyyttä. Somejätit haluavat sinulta rahaa vastineeksi siitä, että ne näyttävät yrityksesi sisältöjä ja markkinointia potentiaalisille asiakkaillesi.
Ilman maksettua mainontaa Metan alustoilla jopa yrityksesi seuraajista vain noin 10 % näkee feedissään yrityksesi uudet sisällöt, kun julkaiset sisältöä yrityksesi tilillä. Metan ohella myös muut somejätit haluavat kannustaa yrityksiä ostamaan maksettua mainontaa heikentämällä sisältöjen orgaanista näkyvyyttä.
Laadukkaasti toteutetut blogitekstit yrityksesi verkkosivuilla voivat tuoda jopa kuukausi toisensa jälkeen koko ajan enemmän potentiaalisia asiakkaita verkkosivuillesi. Laadukkaan ja kohderyhmällesi relevantin hakukoneoptimoidun sisällön näkyvyys usein vain paranee pitkällä aikavälillä.
Annan sinulle analytiikkaan pohjautuvan havainnollistavan esimerkin seuraavaksi. Pystyn osoittamaan sinulle kehittämäni ’Ruokaa puolessa tunnissa’ brändin analytiikan pohjalta, että somessa sisältöjen näkyvyys kuihtuu nopeasti, jollei jatkuvasti tuoteta uutta sisältöä. Näytän myös, mitä brändin verkkosivujen liikenteelle on tapahtunut samaan aikaan.
Tuotin sisältöä omalle ruokasisältöbrändilleni aktiivisesti vielä kevättalvella 2023 sekä brändin verkkosivuilla että somessa. Näet analytiikasta selkeästi, miksi sisältömarkkinointi blogissa tuo yrityksellesi merkittävästi enemmän hyötyä, kuin sisältömarkkinointi somessa.
Sisältöjen näkyvyyden kehitys somessa VS blogissa
Rakensin ruokasisältöbrändini näkyvyyden sekä somessa että hakukoneissa kokonaan ilman maksettua mainontaa. Maksettu mainonta ei siis ole lainkaan vaikuttanut brändin näkyvyyteen somessa tai hakukoneissa. Katsotaan ensin, mitä brändin näkyvyydelle on tapahtunut Metan alustoilla sen jälkeen, kun lopetin brändin aktiivisen sisältömarkkinoinnin.
Kun julkaisin vielä useita sisältöjä viikossa Metan alustoilla säännöllisesti, sisällöt tavoittivat Instagrammissa tyypillisesti 1700-2500 Instagram käyttäjää kuukausittain. Facebookin puolella yksikin Reel sisältö saattoi parhaimmillaan näkyä jopa 5000 Facebook käyttäjälle silloin, kun julkaisin uutta sisältöä säännöllisesti.
Tällä hetkellä kukaan ei kuitenkaan enää katso brändin vanhoja sisältöjä Metan alustoilla, sillä analytiikan mukaan ne eivät kerää enää lainkaan näyttökertoja tai tykkäyksiä.
Instagram tili tavoittaa tammikuun alussa 2024 alle 400-instagram käyttäjää kuukaudessa, sillä julkaisen brändin instagram tilillä satunnaisia story sisältöjä yhä. Ilman noita story sisältöjä instagram tililläkään ei olisi enää lainkaan näkyvyyttä.
Tarkastellaan seuraavaksi brändin blogitekstien hakukonenäkyvyyden kasvua ja blogin kautta brändin verkkosivuille tulevaa liikennettä samalla aikavälillä.
Blogitekstit parantavat verkkosivujen hakukonenäkyvyyttä
Kehittämäni sisältöbrändin analytiikka tarjoaa hyvän aasinsillan hypätä ensimmäiseen konkreettiseen hyötyyn, jonka yrityksesi saa laadukkailla blogiteksteillä. Hakukoneoptimointi on laaja kokonaisuus ja siihen vaikuttavat myös verkkosivujesi tekninen toimivuus ja muutamat muutkin seikat. Tärkein verkkosivujesi hakukonenäkyvyyteen vaikuttava tekijä on kuitenkin laadukas ja potentiaalisia asiakkaitasi kiinnostava sisältö.
Hakukoneet myös pitävät enemmän sivustoista, joille päivitetään uutta sisältöä säännöllisesti kuin sivustoista, joille ei riittävän usein päivitetä uutta sisältöä. Hakukoneet pyrkivät tarjoamaan käyttäjilleen mahdollisimman relevanttia ja tuoretta tietoa. Saat Googlen hakutuloksissa todennäköisemmin hyviä sijoituksia, jos yrityksesi verkkosivuilla on blogi, johon päivitetään uutta laadukasta sisältöä vähintään kerran kuukaudessa.
Kun verkkosivuillesi päivittyy riittävän säännöllisesti uutta sisältöä, Google tulkitsee sivustosi tarjoavan kävijöille ajankohtaista ja tuoretta tietoa. Säännöllisesti julkaistavat blogiartikkelit siis auttavat verkkosivustosi hakukonenäkyvyyden rakentamisessa. Blogini osoittaa, että Googlen huomattua laadukasta ja yleisöä kiinnostavaa sisältöä verkkosivuillasi, sisällön saama näkyvyys ei lopu, vaikkei sisältöä enää tuotettaisi jatkuvasti lisää. Sisällön näkyvyys todennäköisesti sen sijaan vain paranee kuukausien kuluessa.
Hakukoneoptimoiduilla blogiteksteillä voit saada yrityksesi verkkosivuille juuri ne ihmiset, jotka etsivät tietoa yrityksesi tarjoamista tuotteista tai palveluista. Ikivihreät blogitekstien sisällöt eivät parhaassa tapauksessa vanhene lainkaan, vaan voivat todella ohjata verkkosivuillesi uusia potentiaalisia asiakkaita vielä kuukausia tai vuosia julkaisunsa jälkeen. 2020-luvulla sekä yritysasiakkaille että kuluttajille on tärkeää saada itsenäisesti vertailla erilaisia palveluntarjoajia ja yrityksiä ennen ostopäätöstä.
Asiakkaat haluavat tehdä ostopäätöksensä itsenäisesti. Ne yritykset, jotka pystyvät tarjoamaan asiakkailleen oivalluksia ja vastauksia kysymyksiin, joita heillä on, voittavat asiakkaiden luottamuksen. Yritysblogi on erinomainen väylä tarjota vastauksia asiakkaidesi tietotarpeisiin ja rakentaa luottamusta, joka saa asiakkaat valitsemaan juuri sinun yrityksesi.
Blogitekstien avulla voit kerätä liidejä ja tehdä myyntiä
Blogitekstejä voi hyödyntää myös liidien keräämisessä. Hakukoneoptimoitu blogi ohjaa yrityksesi verkkosivuille valmiiksi kohdennettuja potentiaalisia asiakkaita, jotka saattavat kohdata brändisi ensimmäistä kertaa juuri yrityksesi blogin kautta. Jos blogisi opettaa potentiaalisille asiakkaillesi jotain uutta, tarjoaa heille oivalluksia ja vastaa heidän kysymyksiinsä sekä tarjoaa positiivisen kokemuksen brändistäsi, potentiaaliset uudet asiakkaat on helppo ohjata blogin kautta mukaan yrityksesi sähköpostilistalle.
Jokainen laadukas ja asiakkaillesi hyödyllinen blogisisältö on sinulle mahdollisuus saada maksutta kerättyä liidejä yrityksen sähköpostilistalle. Potentiaalisille asiakkaillesi lähetetyt uutiskirjeet ovat aidosti tehokas väylä saada myyntiä yrityksellesi. McKinseyn toteuttaman tutkimuksen mukaan sähköpostimarkkinointi on sosiaaliseen mediaan verrattuna 40-kertaa tehokkaampi väylä saada uusia maksavia asiakkaita. Halutessasi pystyt sähköpostilistalle houkuttelun lisäksi ohjaamaan potentiaalisia asiakkaitasi myös seuraamaan yrityksesi somekanavia blogitekstien kautta.
Blogin kautta voit saada potentiaaliset asiakkaat sitoutettua brändiisi jopa täysin ilman maksetun mainonnan budjettia. Mitä pidempään potentiaalinen asiakkaasi viettää aikaa sisältöjesi parissa, sitä enemmän hän alkaa luottaa brändiisi. Vahva luottamus brändiäsi kohtaan saa asiakkaan todennäköisesti valitsemaan sinut kilpailijoidesi sijaan silloin, kun hän tarvitsee niitä tuotteita tai palveluita, joita yrityksesi tarjoaa.
Blogiteksteistä suunnilleen 80 % on hyvä olla asiakkaitasi auttavaa, informoivaa ja opettavaa sisältöä, jossa et suoraan koita myydä tuotteitasi tai palveluitasi. 20 % sisällöstä voit halutessasi myös markkinoida uusia tuotteita tai palveluita, markkinoida ennakkoon uusia tuotelanseerauksia tai mainostaa olemassa olevia tuotteitasi ja palveluitasi. Kun blogisi tarjoaa aidosti arvoa asiakkaillesi ja potentiaalisille asiakkaillesi suurimman osan ajasta, voit toisinaan hyödyntää blogiasi onnistuneesti myös myyntityössä.
Blogiteksteillä voit rakentaa yrityksesi brändiä
Yritysblogin kautta voit paitsi palvella potentiaalisia asiakkaitasi tarjoamalla heille hyödyllistä informaatiota, myös rakentaa yrityksesi brändiä. Blogiteksteissä voit auttaa potentiaalisia asiakkaitasi huomaamaan, miten eroat kilpailijoistasi ja miksi potentiaalisten asiakkaidesi kannattaisi valita juuri sinun yrityksesi.
Blogitekstien avulla voit tuoda esille yrityksesi missiota, visiota ja kertoa brändisi tarinaa yleisöäsi koskettavalla tavalla. Blogisi ei saa olla pelkkää organisaatiolähtöistä ’brändipöhinää’, jossa keskitytään vain kertomaan yrityksestäsi ja tuotteistasi tai palveluistasi ja siitä, miten hyviä ne ovat. Yleisösi ei välttämättä ole erityisen kiinnostunut yrityksesi tai sen tuotteiden ja palveluiden erinomaisuudesta. Netti on jo täynnä erinomaisia tuotteita ja palveluita sekä mainoksia, joita kukaan ei oikeasti halua nähdä. Blogi tarjoaa yrityksellesi mahdollisuuden kertoa potentiaalisille sekä nykyisille asiakkaillesi tarinoita brändin takaa ja tämä mahdollisuus kannattaa hyödyntää!
Blogissa voit kertoa potentiaalisille asiakkaillesi esimerkiksi siitä, miksi yrityksesi on olemassa, mitä haluat muuttaa tai parantaa maailmassa, miten ja miksi haluat tehdä asiakkaittesi arjesta parempaa tai helpompaa, millaisten arvojen pohjalta yrityksesi toimii ja mikä sinua motivoi. Nämä asiat kiinnostavat potentiaalisia asiakkaitasi ja rakentavat brändiäsi positiivisella tavalla! Ihmiset ja yritykset ostavat sellaisilta ihmisiltä ja yrityksiltä, joihin he voivat luottaa ja samaistua. Kun jaat aitoja tarinoita brändistäsi, herätät potentiaalisimmissa asiakkaissasi luottamusta ja positiivisia tunteita.
Haluatko tietää, mitkä 3-brändin rakentamisen elementtiä ovat erityisen keskeisiä muistettavan ja positiivisen brändin luomisessa? Lue seuraavaksi: Mitkä ovat 3-vaikuttavan brändin tärkeintä elementtiä?
Blogiteksteillä voit saada lisää liikevaihtoa
Blogitekstit voivat ohjata kohdennetusti täysin ilman maksettua mainontaa sadoista tuhansiin potentiaalisia asiakkaita yrityksesi verkkosivuille joka kuukausi. Hakukoneoptimoitu asiakaslähtöisesti toteutettu blogi parantaa verkkosivujesi hakukonenäkyvyyttä oleellisesti. Voit myös saada blogin kautta liidejä yrityksesi sähköpostilistalle sekä seuraamaan yrityksen somekanavia ja sitoutumaan yrityksen brändiin.
Oikein toteutettuna yritysblogi auttaa sinua myös oman brändisi rakentamisessa autenttisesti ja kilpailijoista erottautuvalla tavalla. Loogisesti ajateltuna nämä kaikki yhdessä kasvattavat yrityksesi liikevaihtoa, mutta miltä yritysblogin hyödyt näyttävät lukuina tutkimusten ja tilastojen valossa?
Demand metric on toteuttanut tutkimuksen, jonka mukaan kaikista markkinoijista 71 % pitää bloggaamista tärkeimpänä sisältömarkkinoinnin muotona ja 59 % B2B-markkinoijista pitää yritysblogia yrityksen tärkeimpänä markkinoinnin kanavana. Demand Metricin tutkimuksen mukaan ne yritykset, joilla on yritysblogi, onnistuvat keräämään 67 % enemmän liidejä kuukausittain kuin ne yritykset, joilla ei ole yritysblogia. Tutkimus osoitti myös, että 70 % ihmisistä etsii tietoa mieluummin blogiteksteistä kuin mainoksista tai kaupallisista sisällöistä.
Tiia Konttinen, josta mainitsin sinulle alussa, on rakentanut koko liiketoimintansa bloggaamisen ympärille ja se on ollut hänelle todistettavasti erittäin tuloksellista. Tiia on bloginsa kautta myynyt erilaisia digituotteita, omia palveluitaan, valmennuksiaan ja koulutuksiaan, sekä toteuttanut affiliate markkinointia. Tiia on julkaissut analytiikkaa, josta on nähtävissä että bloggaaminen on vuosien mittaan tuottanut hänen yritykselleen yli miljoona euroa ja vuositasolla parhaimmillaan yli 100 000 euroa liikevaihtoa. Myös sinun yrityksesi voi saada kasvua ja lisää liikevaihtoa yritysblogin avulla.
Yritysblogi on hyödyllinen myös muiden sisältömarkkinoinnin kanavien sisällöntuotannossa
Kaikkien edellä mainittujen hyötyjen lisäksi saat blogiteksteistä vielä yhden mukavan bonuksen. Blogiteksteistä on helppo muotoilla artikkelin pääpointeista sisältöjä someen tekstipostauksiin, lyhytvideoiksi tai sähköpostimarkkinoinnin uutiskirjeisiin. Suunnitelmallisesti toteutettu yritysblogi, joka tarjoaa yleisöllesi arvokasta tietoa, auttaa sinua myös yrityksen muun sisältömarkkinoinnin toteutuksessa.
Ei tarvitse enää jatkuvasti ideoida uusia sisältöjä someen ja muille julkaisualustoille, koska voit periaatteessa luoda blogisi julkaisujen pohjalta sisältöjä kaikille muillekin käytössäsi oleville markkinoinnin kanaville. Ennen uuden blogiartikkelin julkaisua voit markkinoida ennakkoon tulevaa postausta muutamilla sisällöillä, joissa nostetaan jokin mielenkiintoinen pointti tulevasta artikkelista.
Blogiartikkelin julkaisun jälkeen voit markkinoida blogiartikkelia eri kanavissa korostaen, miksi artikkelisi kannattaa käydä lukemassa. Samalla voit onnistua houkuttelemaan yleisöä somesta suoraan yrityksesi verkkosivuille.
5-pahinta virhettä, joiden vuoksi et saa yritysblogilla lisää liikevaihtoa
Tässä kohtaa sinulle on varmasti selvää, miksi yritykselläsi kannattaa olla blogi. Entä jos yritykselläsi on jo blogi, mutta et ole saanut näitä positiivisia tuloksia tai ylipäätään mitään selviä ja mitattavia tuloksia blogin avulla? Yritysblogeissa esiintyy tyypillisesti havaintojeni mukaan muutamia selkeitä ongelmakohtia, joiden vuoksi blogitekstit eivät tuota toivottuja tuloksia.
Mitä nämä virheet ovat?
- Yritysblogilta puuttuu sisältöstrategia
- Yritysblogi keskittyy vain myyntiin ja markkinointiin
- Yritysblogin sisältöjä ei hakukoneoptimoida
- Yritysblogin sisältö on vaikeasti luettavaa tai vaikeasti ymmärrettävää
- Blogitekstit eivät herätä tunteita yleisössä
Miksi blogillasi pitää olla sisältöstrategia?
Sisältöstrategian avulla blogisi on looginen ja johdonmukainen kokonaisuus sellaisia sisältöjä, jotka puhuttelevat yrityksesi unelma-asiakkaita ja auttavat heitä konkreettisesti, mutta myös palvelevat yrityksesi liiketoiminnallisia tavoitteita. Ilman sisältöstrategiaa yritysblogin sisällöt ovat usein sekalaisia ja käsittelevät liian monia erilaisia aiheita, jotka eivät välttämättä palvele yrityksen liiketoiminnallisia tavoitteita tai edes kohdeyleisöä.
Ilman strategiaa yritysblogi, kuten muukin sisältömarkkinointi on päämäärätöntä tekemistä, joka kuluttaa yrityksen aikaa ja resursseja, mutta ei välttämättä tuota lainkaan selkeitä mitattavia positiivisia tuloksia. Strategian muodostuksessa varmistetaan, että sisältöaiheet ovat tärkeitä ja relevantteja yrityksesi unelma-asiakkaille, mutta myös palvelevat yrityksesi liiketoiminnallisia tavoitteita.
Strategia asettaa blogille tavoitteet, jotka on sidottu yrityksen liiketoiminnan tavoitteisiin. Sisältöstrategiaan määritellään aina myös mittarit, joilla seurataan tavoitteiden toteutumista käytännössä ja määritellään, miten markkinointia tulee kehittää, jotta tavoitteisiin päästään.
Yritysblogisi keskittyy vain myymään tuotteita tai palveluita
Eihän kaikki sisältö yritysblogissasi keskity vain yrityksen tuotteisiin tai palveluihin, tulossa oleviin upeisiin uutuuksiin tai siihen, kuinka erinomainen yrityksesi on toimialallaan? Asiakkaitasi ei kiinnosta. Netti ja somekanavat ovat täynnä upeita tuotteita ja mahtavia palveluntarjoajia. Asiakkaasi eivät tahdo nähdä mainoksia.
Asiakkaasi tahtovat edetä oman motivaationsa ohjaamina kohti omia unelmia ja tavoitteita, joita heillä on ja saada ratkaistua ongelmia, joita heillä on. Puhuttelethan blogiteksteissäsi unelma-asiakkaidesi ongelmia ja kipupisteitä? Ohjaathan heitä kohti sopivia ratkaisuja empaattisesti ja ymmärtäen, mitä he tarvitsevat ja kaipaavat. Ethän tyrkytä valmiita ratkaisuja, ennen kuin olet osoittanut asiakkaillesi että ymmärrät heitä ja voit aidosti auttaa heitä.
Myymisen sijaan tee yritysblogiisi vähintään 80 % sisältöä, joka tarjoaa asiakkaillesi hyödyllistä tietoa, oivalluksia, auttaa vertailemaan vaihtoehtoja ja auttaa erottamaan brändisi kilpailijoista. Auttamalla asiakkaitasi vilpittömästi, edesautat parhaiten myös omaa myyntiäsi viimekädessä.
Tehdäänkö yrityksesi blogitekstit hakukoneoptimoidusti?
Tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että suurin osa yrityksistä ei hakukoneoptimoi verkkosivujen sisältöjä tai ainakaan panosta siihen riittäväsi. Vaikka yritysblogisi olisi toteutettu strategisesti ja asiakaslähtöisesti, yritysblogistasi ei ole kovin merkittävästi hyötyä, jos unelma-asiakkaasi eivät löydä blogin sisältöjä.
Hakukoneoptimoidun sisällön kirjoittaminen vaatii jonkin verran vaivannäköä, mutta yrityksesi voi saada merkittävää kilpailuetua sillä, että yrityksen blogitekstit keräävät liikennettä hakukoneista täysin ilman mainoseuroja. Suurin osa yrityksistä ei vielä hyödynnä tätä mahdollisuutta!
Hakukoneoptimoidun sisällön kirjoittaminen ei itseasiassa ole rakettitiedettä ja sinäkin voit oppia sen. Olen tehnyt sinulle blogiartikkelin, josta voit katsoa helpot ja selkeät askeleet hakukoneoptimoidun sisällön kirjoittamiseen. Haluatko oppia, miten voit kirjoittaa hakukoneoptimoituja sisältöjä verkkosivuille? Lue seuraavaksi: Miten teet verkkosivujen sisällön hakukoneoptimoinnin?
Onhan sisältösi helppolukuista?
2020-luvulla ihmiset ovat kiireisiä ja keskittymiskyky on tyypillisesti lyhyt. Sisältöäsi tulisi olla helppoa silmäillä ja lukea. Ethän käytä teksteissäsi ammattisanastoa ja terminologiaa, joita potentiaaliset asiakkaasi eivät välttämättä ymmärrä? Jos käytät, kirjoitathan termit auki selkeästi ymmärrettävään muotoon.
Ethän käytä hankalia lauserakenteita, kirjoita liian pitkiä lauseita tai liian pitkiä kappaleita? Menethän nopeasti asiaan ilman jaarittelua. Huomioithan yleiset verkon saavutettavuuskriteerit ja tekstin luettavuuden erilaiset osa-alueet kun kirjoitat sisältöä? Jos haluat tietää lisää näistä ja ymmärtää paremmin, miten teet helppolukuista sisältöä, suosittelen, että käyt lukemassa edelliseen kappaleeseen linkittämäni ’Miten teet verkkosivujen sisällön hakukoneoptimoinnin’ artikkelin. Sisällön helppolukuisuus on myös keskeinen osa hakukoneoptimoidun sisällön tuottamisessa
Puhutteleeko sisältösi lukijoita tunnetasolla?
Mikäli et onnistu herättämään lukijoissasi tunteita, he eivät todennäköisesti jaksa lukea yrityksesi blogitekstejä, eivätkä sitoudu brändiisi. Vaikka kyseessä on yritysblogi, on silti kriittisen tärkeää pyrkiä muodostamaan yhteys lukijoihin tunnetasolla.
Jos kirjoitat vain kuivaa asiaa liiketoiminnasta, numeroista, tilastoista tai ylipäätään vain asiaa, menetät yleisösi mielenkiinnon nopeasti. Halusitpa sitä tai et, tutkimusten mukaan ihminen tekee päätöksiä voimakkaammin tunteiden kuin loogisen ajattelun perusteella. Tutkimus osoittaa esimerkiksi, että jopa 95 % ostopäätöksistä tehdään alitajunnassa emotionaalisella tasolla. Mikäli et onnistu tunnetasolla muodostamaan yhteyttä yleisösi kanssa, yleisösi ei ole kovin kiinnostunut siitä, mitä haluat sanoa.
Kerro yritysblogissasi rohkeasti autenttisia tarinoita myös brändin kulisseista. Kerro, millaisiin arvoihin liiketoiminta pohjautuu, miksi yrityksesi on perustettu ja mitä se haluaa muuttaa tai parantaa maailmassa, kerro keitä yrityksessäsi työskentelee mission toteuttamiseksi tai mitä tahansa, mihin lukijasi voivat samaistua.
Kiitos että luit tämän blogiartikkelin!
Mikäli pidit tästä artikkelista tai uskot, että muidenkin kannattaisi lukea tämä, saa tekstin ehdottomasti jakaa myös kollegoille!
Artikkelin lähteet:
100 000 euroa bloggaamalla: Tiia Konttinen
Miljoona euroa yritysblogin kautta Tiia Konttinen
Yritysblogin hyödyt: Hubspot
Bloggaamiseen liittyviä tilasto- ja tutkimustietoja: Hubspot